Není tomu
tak dávno, kdy mě ještě herní soundtracky nezajímaly. Vůbec. Prostě mě hudba v žádné
hře nezaujala natolik, abych měl potřebu si jí pouštět i samostatně. Možná jsem
prostě takové hry nehrál,nebojsem si i myslel, že vůbec něco jako
poslouchatelný herní soundtrack neexistuje. Na tom už nezáleží. Stejně jako
v oblasti filmů, kde jsem našel pár skrytých pokladů (např. Barbarella
nebo Black Cat, WhiteCat) se nakonec pár herních soundtracků, které si občas pustím,
našlo.
Jelikož jsem
tak trochu retrofil, většina soundtracků popsaných v této minisérii bude
pocházet, až na jednu výjimku, z let devadesátých. Můžu s jistotou
napsat, že první soundrack, který změnil můj pohled na herní hudbu, byl The Neverhood.
Kdo si náhodou na tuto hru nepamatuje, tak jen připomenu, že šlo o ztřeštěnou adventuru, s hlavním hrdinou jménem Klaymen. Hra byla celá vytvořená z hlíny pomocí tradiční ruční animace. Aby se hudba do hry hodila, musel být podobně ztřeštěný i soundtrack. A on opravdu je,to mi věřte.Celé album má na svědomí u nás asi celkem neznámý skladatel a lídr několika amerických kapel (Daniel Amos, Lost Dogs,…) Terry Scott Taylor.
Věřím, že všichni, kdo se na desce podíleli, si to náramně užívali, protože hned od první písně je to znát. Z desky přímo sálá optimismus a dobrá nálada. Žádné epické momenty a složité aranže zde nečekejte. Většinou jde o kratší písně, které si vystačí s akustickou kytarou, popřípadě podpořenoubasou, perkusemi a pár dechovými nástroji. Celé to zní tak nenuceně a pohodově,že si za chvíli určitě budete podupávat nohou a vesele k tomu pobrukovat.
Kdo si náhodou na tuto hru nepamatuje, tak jen připomenu, že šlo o ztřeštěnou adventuru, s hlavním hrdinou jménem Klaymen. Hra byla celá vytvořená z hlíny pomocí tradiční ruční animace. Aby se hudba do hry hodila, musel být podobně ztřeštěný i soundtrack. A on opravdu je,to mi věřte.Celé album má na svědomí u nás asi celkem neznámý skladatel a lídr několika amerických kapel (Daniel Amos, Lost Dogs,…) Terry Scott Taylor.
Věřím, že všichni, kdo se na desce podíleli, si to náramně užívali, protože hned od první písně je to znát. Z desky přímo sálá optimismus a dobrá nálada. Žádné epické momenty a složité aranže zde nečekejte. Většinou jde o kratší písně, které si vystačí s akustickou kytarou, popřípadě podpořenoubasou, perkusemi a pár dechovými nástroji. Celé to zní tak nenuceně a pohodově,že si za chvíli určitě budete podupávat nohou a vesele k tomu pobrukovat.
Co se týče
textové stránky, ta je neméně zajímavá. Většina zpívaných písní totiž žádné
texty nemá, nebo lépe řečeno žádné, které by byly srozumitelné. A když už je
použita angličtina, tak v takovém podání že to skoro nejde poznat. Takže
tady máme různé popěvky, jako např. Dum Da Dum Doi Doi, což je i název jedné
z písní, potom různé žvatlání, řvaní, pískání a podobně. Zní to asi podobně,jako
by to nazpíval sám z hlíny uplácaný Klaymen. Na závěr desce už trochu
dochází dech, když jsou zde například úseky ticha uvedené tím, žejde o muže
sledujícího němý film a podobné vtípky, ale to nic neubírá soundtracku na síle,
jen tyto předěly ztrácejí po stodvacátém poslechu na zajímavosti.
Soundtrack
vyšel samostatně v roce 2000, a to dokonce jako 2CD nazvané Imaginarium
(reedice v roce 2004 s několika bonus tracky). Na druhém disku se
nachází kompletní soundtrack ke hře Skullmonkeys. Tato hra je ze stejného světa
jako Neverhood, ale jedná se o „skákačku“, která vyšlapro první Playstation.
Hudba se ovšem nese v podobném duchu jako Neverhood. Kromě toho je zde ipár
songů ze hry Boombots která vyšla také jen na Playstation a jde o jakousi bojovou
hru, ve které se Klaymen objevuje jako jedna z postav.
Jestli se
vám melodie z přiložených videí zdají povědomé, ikdyž jste
v devadesátkách měli jiné starosti než pařit na písíčku,tak to bude asi tím,
že je jako podklady do svých pořadů v poslední době používá TV Prima
(Prostřeno, Jak se staví sen).
Žádné komentáře:
Okomentovat